خانه داری و دکوراسیون

چند روش‌ ساده و طبیعی جهت رفع بوی بد ظروف پلاستیکی

رفع بوی بد ظروف پلاستیکی با چند ترفند خانگی ساده

یکی از معایب استفاده از ظروف پلاستیکی جذب بوهای بد می باشد که با مواد شوینده قابل رفع نیستند اما با کمک چند ترفند ساده می توانید بوی بد پلاستیک را از بین ببرید که در این مقاله شما را با روش های رفع بوی بد پلاستیک آشنا خواهیم کرد.
ظروف پلاستیکی متاسفانه بوهای ناخوشایند را جذب می کنند که با شست و شوی معمولی قابل رفع نیستند و می توانند هفته ها باقی بمانند، این بوی بد زمانی اتفاق می افتد که کپک داخل ظروف پلاستیکی رشد کرده و ظروف در یک مکان تاریک و مرطوب نگهداری شود که با چندین ترفند می توانید این مشکل را برطرف کنید.

روش های رفع بوی بد ظروف پلاستیکی

یکی از راهکارهای مناسب جهت از بین بردن بوی بد پلاستیک استفاده از لیمو است بنابراین داخل ظرف مورد نظر آب لیمو یا لیمو بریده بگذارید زیرا، اسید سیتریک یک پاک کننده قوی می باشد.

بعد از تمیز کردن ظرف پلاستیکی آن را با آب سرد پر کرده سپس پنج تا شش قطره عصاره وانیلی اضافه کرده و بگذارید تا یک شب بماند همچنین می توانید بر روی یک پارچه چند قطره عصاره وانیل بریزید سپس با آن ظرف مورد نظرتان را تمیز کنید.

رفع بوی بد ظروف پلاستیکی

به منظور رفع بوی بد پلاستیک ابتدا ظرف پلاستیکی مورد نظر را داخل یک سینک تمیز قرار دهید سپس به اندازه یک لیوان آب گوجه داخل یک کاسه بریزید و حالا اسفنج را به آب گوجه آغشته کنید و با آن ظرف پلاستیکی بد بو را بسابید، اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه آب گوجه فرنگی بر روی ظرف باقی بماند این ترفند را تا زمان که بوی نامطبوع کاملا از بین برود تکرار کنید و در آخر ظروف پلاستیکی را با صورت معمول بشویید.

ابتدا یک سینک را پر از آب گرم کنید سپس به آن دو فنجان سرکه سفید اضافه کنید و ظرف مورد نظرتان را داخل مخلوط حاصل قرار دهید و اجازه دهید به مدت سی دقیقه بماند سپس ظرف پلاستیکی را با یک پارچه پاک کنید و به صورت معمول با آب سرد تمیز نمایید و در نهایت با یک حوله خشک کنید، همچنین می توانید یک پارچه تمیز را به سرکه سفید آغشته کنید و با آن ظرف ها را تمیز کنید و بگذارید سرکه بر روی پلاستیک خشک شود سپس به طور معمول ظرف را بشویید.

حتماً بخوانید:

از روش های مناسب و تاثیر گذار دیگر جهت از بین بردن بوی ناخوشایند پلاستیک، روزنامه می باشد بنابراین، ابتدا ظرف را به صورت صحیح با آب و صابون شسته سپس آن را خشک کنید و کمی از روزنامه های سیاه و سفید را خرد کرده سپس داخل ظرف مورد نظر بریزید و درب ظرف را ببندید، اجازه دهید به مدت دو تا سه روز بماند، به دلیل اینکه کربن موجود در روزنامه بوی بد را به خود جذب می کند زمانی که درب ظرف را باز می کنید هیچ اثری از بو نامطبوع نمی بینید.

استفاده از جوش شیرین جهت از بین بردن بوی بد پلاستیک گزینه بسیار مناسبی است بنابراین در ابتدا ظرف را با آب سرد بشویید زیرا آب داغ باعث ثابت ماندن بو می شود سپس ظرف را با آب گرم پر کرده و به آن یک قاشق غذا خوری جوش شیرین بیافزایید و درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت یک شب بماند.

تمیز کردن ظروف پلاستیکی

از ساده ترین روش های قرار دادن ظرف در حیاط است بنابراین ظرف ها و در ها را زیر نور مستقیم خورشید به مدت یک روز بگذارید.

اکثر مردم برای از بین بردن بوی بد کامیون و اتومبیل خود از پودر قهوه استفاده می کنند که برای ظروف پلاستیکی نیز یک روش فوق العاده عالی است بنابراین ظرف پلاستیک را شسته و خشک نمایید سپس یک قاشق چای خوری پودر قهوه داخل ظرف قرار داده و درب ظرف را به مدت یک الی دو روز ببندید در این صورت بوی بد پلاستیک کاملا از بین خواهد رفت.

می توانید داخل ظرف یک قطعه ذغال قرار دهید و درب ظرف را بگذارید سپس اجازه دهید یک تا دو شب بماند، البته در انجام این روش اطمینان حاصل نمایید که از ذغال چوب طبیعی ساخته شده بدون مواد افزودنی سبک استفاده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *