آرایشی و زیبایی, سبک زندگی, مراقبت و سلامتی

چرا نباید مرطوب کننده خود را برای تابستان کنار بگذارید؟

زمانی که زمستان و فصل سرما به پایان می‌رسد، همه افراد به دنبال تغییر در سبک و روش زندگی هستند و برای آن کارهای مختلفی انجام می‌دهند. این کارها از تمیز و مرتب کردن کمد لباس و جمع کردن لباس‌های ضخیم و پشمی شروع می‌شود و تا بیرون آوردن لباس‌های خنک تابستانی ادامه پیدا می‌کند. این تغییر در نحوه مراقبت پوستی و همچنین سبک آرایش نیز رخ می‌دهد و از رنگ‌های تیره‌تر به سمت ترکیب رنگ‌های روشن‌تر یا به اصطلاح نود می‌رود که با این فصل بیشتر همخوانی دارند. با این حال، وقتی صحبت از مراقبت از پوست به میان می‌آید، یک محصول وجود دارد که هنوز باید در طول تابستان بخشی از روتین مراقبتی ما باشد.

مرطوب کردن پوست در زمستان یک مرحله معمول در روتین مراقبت از پوست است، چرا که وقتی هوا سرد است پوست خشک‌تر می‌شود، اما در تابستان اینطور نیست. چه پوست شما مرطوب باشد و چه نباشد، گرما حتی خشک‌ترین پوست‌ها را چرب می‌کند و عرق از منافذ عبور می‌کند. تصور غلطی که در مورد آن وجود دارد این است که مرطوب کننده و گرما با این فرض که باعث چرب‌تر شدن پوست می‌شود، ترکیب خوبی را تشکیل نمی‌دهند. اینجاست که باید سراغ لوسیون چیست؟ بروید و بیشتر درباره این محصول بدانید تا از آن به جای کرم‌های چرب استفاده کنید. چرا که فرق بین لوسیون و کرم های مرطوب کننده دقیقا این است که حالت و بافت لوسیون سبک‌تر و کمتر کرمی نسبت به کرم است و خیلی سریع‌تر از کرم‌ها نیز جذب پوست می‌شوند و شما به هیچ عنوان سنگینی آن را روی پوست حس نمی‌کنید.

اما، تابستان نیز همانند زمستان به مرطوب کننده مناسب خود نیاز دارد و در ادامه مقاله درباره دلایلی خواهیم گفت که باعث می‌شوند که از این محصول در این فصل غافل نشوید.

1. مرطوب کننده از پوست شما در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند

چرا نباید مرطوب کننده خود را برای تابستان کنار بگذارید؟

مهم‌ترین دلیل برای استفاده از لوسیون‌های مرطوب کننده در تابستان این است که اشعه‌های مضر خورشید با از بین بردن چربی‌های طبیعی، پوست شما را خشک می‌کند. نتیجه آن چیست؟ افزایش تولید سبوم که باعث می‌شود شما چربی بیشتری روی پوست خود احساس کنید. برای کسانی که پوست خشکی دارند، آفتاب فقط پوست را خشک‌تر می‌کند.

2. گرما باعث کاهش میزان رطوبت پوست می‌شود

در هوای گرم تابستان چه در خانه باشید و چه وقت خود را بیرون خانه بگذرانید، هوای گرم باعث می‌شود که پوست شما مستعد خشکی شود و میزان رطوبت خود را از دست بدهد. علاوه بر این میزان رطوبت هوا در فصل گرما کمتر از حالت عادی است و هوای بدون رطوبت نقش مهمی در خشک شدن سلول‌های سطحی پوست دارد.

3. بدن در تابستان به آبرسانی نیاز دارد

ما در تابستان مقدار زیادی مایعات از دست می‌دهیم و هیدراته نگه داشتن پوستمان به اندازه آبرسانی مجدد به بدن نیز مهم است. برخی از مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند رطوبتی را که در اثر تعریق از دست می‌رود، در بدن نگه دارند و مانع از خارج شدن رطوبت از بدن می‌شوند.

4. استخرهای مکرر پوست را خشک می‌کند

همه می‌دانیم که تابستان فصل تفریحات آبی و همچنین مسافرت و کنار ساحل نشستن است. پریدن‌های مداوم در درون آب استخرهای خنک در تابستان، امری است که نمی‌توان از آن اجتناب کرد؛ به همین دلیل، باید از پوست در برابر کلر موجود در استخرها محافظت کنیم. کلر موجود در آب استخرها مانند اشعه‌های مضر خورشید، چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد.

5. آفتاب داغ تابستان می‌تواند باعث بروز چین و چروک شود

چرا نباید مرطوب کننده خود را برای تابستان کنار بگذارید؟

آفتاب تند همچنین می‌تواند باعث بروز علائم اولیه پیری مانند خطوط و چین و چروک شود و موثرترین راه برای پیشگیری از این اتفاق، مرطوب کردن مداوم پوست است. مطمئن شوید که به طور مرتب پوست خود را مرطوب می‌کنید، چرا که با این کار به آن کمک می‌کنید تا صاف و شاداب باقی بماند.

از چه مرطوب کننده‌ای در تابستان استفاده کنیم؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم، خشکی پوست در اثر گرمای زیاد، باعث افزایش تولید سبوم در پوست می‌شود و همین امر می‌تواند پوست را بیشتر از حالت معمولی چرب نشان دهد. برای اینکه این اتفاق را برای پوست خود در تابستان تجربه نکنید، پیشنهاد ما به شما لوسیون‌های سبک و البته مغذی است. لوسیون بدن کامان می‌تواند بهترین انتخاب شما برای مرطوب نگه داشتن پوست بدن باشد. لوسیون بدن کامان علاوه بر عصاره آلوئه‌ورا حاوی ارکیده، هیالورونیک اسید، کلاژن، ویتامین B5، C و E است که تمام این عناصر در کنار هم می‌تواند نقش تغذیه کننده و التیام بخش در پوست داشته باشند. این لوسیون لکه‌های تیره روی پوست را از بین می‌برد و پوست را شفاف می کند و التیام می‌بخشد و البته، برای انواع پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این لوسیون بسیار سریع جذب پوست می‌شود و از بروز چین و چروک پوستی جلوگیری می‌کند. لوسیون کامان برای تمام پوست‌ها مناسب است و در ساخت آن از مواد حساسیت‌زا فاقد و پارابن استفاده نشده است.

سخن پایانی

مراقبت از پوست نه فصل می‌شناسد و نه می‌توان برای آن محدودیتی تعیین کرد. به همین خاطر باید از پوست خود هم در فصل سرد سال و هم در گرما مراقبت کنید. مرطوب نگه داشتن پوست یکی از کارهایی است که در دو فصل باید انجام شود. استفاده از لوسیون‌های مرطوب کننده در تابستان، می‌تواند پوست را از خشک شدن، آسیب و بروز چین و چروک دور نگه دارد و همچنین رطوبت لایه‌های پوستی را تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *