فرهنگی هنری

۱۳ شبکه اجتماعی پر کاربرد برای عکاسان

عکاس بودن باعث می شود شبکه های اجتماعی را در کنار خود داشته باشید.

گستردگی شبکه های اجتماعی و فعالیت در آنها دروازه هایی از فرصت های بسیار برای شناخته شدن را به روی عکاسان باز می کنند

در اینجا چند پیشنهاد از بهترین شبکه های اجتماعی که عکاسان در آنها فعالیت دارند آورده ایم. با توجه به اینکه بیشتر این شبکه های اجتماعی در ایران در دسترس نیستند و از اکثر آنها برای روابط بین المللی می توان استفاده کرد، خوشحال می شویم تا تجربیات کاربران ایرانی از استفاده و کاربرد این شبکه ها در ایران را بشنویم.

برای تعامل بیشتر :  Instagram

افراد بسیاری شمارا فالو می کنند (مشتریها) و این اطمینان را خواهید داشت که به دیدن شما ادامه می دهند. اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم های شبکه ای اجتماعی برای عکاسان است زیرا چون به صورت انحصاری بر روی عکس و مواردی که عکاسان دوست دارند تمرکز کرده است؛ عکسهای شگفا انگیز. دنبال کنندگان شما می توانند پستهای شما را لایک کرده و نظرات خود را در زیر آنها بیان کنند. درست است این شبیه دیگر شبکه های اجتماعیست ولی تفاوت عمده در مرجعیت موبایل و راحتی کار با گوشی موبایل در اینستاگرام است که ارسال و ادیت عکس و به اشتراکگذاری را راحتتر می کند.

برای ساخت روابط و شبکه سازی : Facebook

بسیاری از کسانی که عکاس نیستند ، که احتمالا به مشتریان بالقوه شما تبدیل می شوند، کار شما را می بینند. این به راحتی بزرگترین سایت شبکه اجتماعی در جهان و یکی از گسترده ترین شبکه های اجتماعی مورد استفاده است. و فیس بوک شاید اولین سایتی بود که از  ۱ میلیارد حساب کاربر پیشی گرفت. این جامعه گسترده چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت.

برای ایجاد نمونه کارها: Behance

پیدا کردن مشتریان جدید می تواند یک چالش باشد، اما یکی از بهترین راه ها برای کسب کار و نام آن در خارج از کشور است. Behance یک جامعه خلاق با یک هدف در ذهن است – برای حذف موانع میان استعداد و فرصت. به راحتی پرتفولیویی برای کارهای خود و کسب درآمد ایجاد کنید.

 

 

برای توسعه نمونه کارها:  Freelancer

خوب برای مبتدیان که می خواهند تازه نمونه کار برای خود ایجاد کنند. هنگامی که شما شروع به کار می کنید و منابع تولید کار را ندارید، این سایتها ها برای رسیدن به ابتدا بسیار عالی هستند. مطمئنا هستند مشاغل مشکوک و مشتریانی که تقلب خواهند کرد، اما این ممکن است در هر کجا رخ دهد. چشم هایتان را باز نگه دارید، سعی خود را بکنید و خوب باشید.

در ایران سایتهای این چنینی بسیار هستند از جمله پونیشا و انجام میدم که با هدف فعالیت های فریلنسری ایجاد شده اند اگر تجربه ای از کار با این سایتها دارید در اختیار ما نیز قرار دهید.

 

برای ساخت برند :  Pinterest

حد وسطی برای هر چیزی و همه چیز! پینترست نیز شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس می باشد که امکان لینک دادن به سایت را نیز دارد. عکاسان حرفه ای در سطح PRO می توانند با ایجاد بک لینک در پینترست به توسعه سایت و کسب و کار خود بپردازند.  عکاسی مسافرتی، عروسی و نوزادان یکی از بالاترین موضوعات رتبه بندی در Pinterest است.
Pinterest به طور گسترده ای در میان زنان محبوب است، عکسهای برهنگی پست نمی کند.
آخرین نکته درباره Pinterest: عکس های عمودی همیشه بهتر از عکس های افقی هستند.

برای بهینه سازی در موتورهای جستجو : Google+

شما نمی توانید هیچ طوری گوگل را نادیده بگیرید!
مزیت اضافه شدن به Google+ این است که همه چیزهایی که به طور خودکار به اشتراک می گذارید توسط بزرگترین موتور جستجوی جهان برداشت می شود.
نادیدهگرفتن امکانپذیر است – اما عاقل باشید! شما باید در جستجوی گوگل دیده شوید.

 

 برای حضور همه جانبه و هوشمندانه :  ۵۰۰px

الگوریتم ۵۰۰px اجازه می دهد تا تمام کاربران، نه فقط افرادی که دنبال کننده دارند، بتوانند کار خود را به صفحه اصلی عکس های محبوب، ارتقا دهند. معادلات ریاضی در این سایت نیز، به سبکی تازه از یک تصویر با لایک هاو علاقه مندی ها برای شمارش امتیازات کمتری که آنها ایجاد می کنند در نظر گرفته شده.

 برای “همه چیز” در اختیار شما !:  Tumblr

افکار بسیاری که دارید، با دیدگاه شما و هر چیز و همه چیز، که می خواهید نشان دهید.
وبلاگ Tumblr یک مکان عالی برای وبلاگ نویسی و ایجاد هر چیزی است.

 

 برای مدیریت بهتر عکسها : Flickr

با مطمئنا می توان گفت بهترین مدیریت عکس آنلاین و به اشتراک گذاری برنامه در جهان است. فلیکر به مردم کمک می کند تا عکس های خود را برای افرادی که به آنها اهمیت می دهد، در دسترس داشته باشند و راه های جدیدی برای سازماندهی عکس ها و ویدیوها را فراهم می کند.

برای الهام گرفتن و خلاقیت : Stumble Upon

یک پلتفرم شبکه اجتماعی هوشمند است که محتوا را پیدا یا کشف می کند و توصیه های مشابه به کاربران آن می دهد. بنابراین شما قادر به کشف صفحات وب، تصاویر، فیلم ها و غیره خواهید بود و سپس آنها را با توجه به علاقه و نظر خود رتبه بندی کنید.
تعداد کاربران فعال: ۱۰ میلیون تقریبا

مخصوصا هنرمندان :  Deviant Art

Art Deviant به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی آنلاین برای دوستداران هنر و هنرمندان محسوب می شود. این سایت کاربران را قادر می سازد عکس هایی از آثار هنری خود بگیرند و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

 برای عکاسان کنجکاو : Howcast

آیا شما به صورت جدی به سفرهای ماجراجویان به عنوان عکاس علاقه دارید؟ Howcast امکان برقراری ارتباط با دیگران، اطلاعات مفید برای چگونگی انجام این سفرها و هر انچه نیاز به دانستن دارید را در اختیارتان قرار میدهد. این اطلاعات به صورت جدی برای دوام و بقای شما در شرایط خاص است.

 برای عکاسان پرانرژی :  Photofie

تعامل با دنیای اطراف در حالی که شما در حال حرکت هستید!
رقابت با عکاسان دیگر. الهام گرفتن از دیگران. الهام بخشیدن به دیگران. اجتماعی شدن.
در مورد رویدادهای شهرتان به روزرسانی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *