فرهنگی هنری

آیا توئیتر برای هنرمندان مفید است؟

خیلی برای من سوال پیش آمده که چگونه از توییتر استفاده کنم. معمولا توییتر پلت فرم انتخاب شده برای محتوای بصری نیست. اینستاگرام یا فیس بوک به نظر می رسد بسیار مناسب برای نشان دادن آثار هنری است. منظورم این است – چه چیزی می تواند در ۲۸۰ کاراکتر در مورد هنر گفت؟ و یا چطور برای معرفی هنرمند از آن استفاده کرد؟

به عنوان یک طرفدار بزرگ توییتر، من کنجکاو بودم که چگونه سایت های حرفه ای مربوط به هنر در توییتر نسبت به سایر شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. جالب بود برایم که فعالیت گروه های هنری نظیر Artnet را ببینم، Artsy، MoMA یا گوگنهایم با موفقیت فوق العاده ای توئیت می کردند. تعداد فالورهایشان حتی از فیس بوک و اینستاگرام بیشتر یا حتی برابر بود.

چگونه توییتر برای هنرمندان و گالری ها ارزشمند است؟

تحقیق کنید
هیچ پلتفرمی برای تحقیق در زمینه کلمات کلیدی، رقبا و مخاطبان هدف شما بهتر نیست. هنگامی که فقط از توییتر شروع می کنید، چند حساب و کلمات کلیدی مرتبط با هنر را بررسی کنید و ببینید منظور من چیست.

با موزه هایی مانند موزه هنرهای مدرن یا گالری تیته شروع کنید، همچنان با مجلات هنری مانند هنر در آمریکا، ArtNews یا Art Asia Pacific ادامه دهید. شما همچنین می توانید وبلاگ ها و vlog ها مانند ArtDaily، Art Newspaper یا vernissagetv را دنبال کنید.

همچنین به سایت های هنری مانند گالری ها، خانه های حراج و نمایشگاه های هنری نگاه کنید.

چه کسانی دنبال این سایت هستند؟ به نظر می رسد که پیروانشان علاقه مند به هنر هستند که مطمئنا …

شما نه تنها می توانید سایت ها را جستجو کنید، بلکه کلمات کلیدی مربوطه را نیز جستجو کنید. #contemporaryart یا #market را امتحان کنید. شاید شما بتوانید از هشتگهایی که دقیقتر در مورد آثار هنری که می خواهید ترویج کنید، فکر کنید. چه کسی محتوای ترویج می کند؟ این افراد پس از چه کسانی هستند و دنبال آنها هستند؟ آنها چه می گویند؟ آیا می توانید در بحث شرکت کنید؟

لینک
۲۸۰ کاراکتر – چه کاری می توانید با آن انجام دهید؟ به عنوان مثال برای ۱۴۰،۰۰۰ مقاله شخصیت لینک کنید. اگر میخواهید مردم را به وبسایت یا وبلاگتان هدایت کنید، توییتر قطعا پلتفرم چیزی است. من فقط توییت های من را به وبلاگ یا گالری من پیوند نمی دهم بلکه به کاج های من در Pinterest. این همه کمک می کند تا مخاطبان مناسب را توسعه دهیم.

تصاویر
آیا توییتر به خوبی شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک یا ایسنتاگرام برای نمایش تصاویر است؟ من نمی دانم اما آنها قطعا به خوبی در توییتر کار می کنند. به راحتی می توانید عکس ها، آلبوم های عکس و فیلم ها را آپلود کنید. و قابلیت پخش مستقیم در توییتر (با Periscope) پیش از فیس بوک در هیئت مدیره کار می کرد. و توییتر هنوز هم در مورد شما نیست، آسان تر است که شما را بیرون بیاورید.

 

لیست
این زمانی بود که توییتر لیست هایی را کشف کردم که واقعا در مورد این پلت فرم هیجان زده شدم. لیست ها به شما کمک می کنند تا حسابهایی را که میخواهید دنبال کنید را نگه دارید. من لیست های بسیار زیادی مانند “مجلات هنر”، “موزه ها” یا “روزنامه نگاران” دارم. شما لازم نیست که حساب را دنبال کنید تا آنها را در لیست خود قرار دهید. چرا همه افراد جالب را با هم نشنیده اید که هشتگ های خود را ارسال می کنند؟ این باعث می شود که به روز نگه دارید، محتوای سریع جالب و مشارکت در بحث را پیدا کنید.

و اگر شما نمی خواهید خودتان لیست ایجاد کنید، می توانید فقط لیست افراد دیگری را دنبال کنید.

کارهایی که در توئیتر می توانید انجام دهید:

مطمئن شوید که مشخصات را کامل پر کنید و اطمینان حاصل کنید که یک لینک فعال از وب سایت کاری شما وجود دارد.

اطلاعات شخصی خود را در مورد خودتان یا افراد دیگر فاش نکنید. این یک ابزار شبکه است و شما در حال تلاش برای ایجاد روابط هستید، نه شایعه سازی. شهرت خود را با افشای اطلاعات و جزئیات شخصی خود یا شخص دیگری نابود نکنید.

یک عکس خوب از خود یا لوگوی خود داشته باشید. از نماد پیش فرض که توییتر به شما ارائه می دهد استفاده نکنید. با این حال بهتر است که هر طرح گرافیکی، لوگو یا تصویر برای وب سایت شما با دیگر شبکه های اجتماعی دارید در توییتر هم به عنوان بخشی از برند خود استفاده کنید.

از ویژگی جستجو (با کلمات کلیدی مرتبط با هنر) استفاده کنید و افرادی را که در کسب و کار هنری تاثیرگذار هستند دنبال کنید. از اینکه شمارا دنبال نکنند نگران نشوید، هنوز شخصیت شناخته شده و تاثیرگذاری نیستید.

سعی کنید که کاربر فعالی باشد و حداقل ۳ بار در روز و حداکثر ۱۰ پست در روز منتشر می کنید. به پیامهای کاربران اهمیت دهید و به صحبتهایشان پاسخ دهید.

سعی کنید ارتباطات و روابط با افراد را گسترش دهید و ازتبلیغات، اسپم کردن افراد ایجاد کنید. مردم هرگز افرادی را که مدام در حال اسپم و تبلیغات هستند دنبال نمی کنند. مدام به دنبال تبلیغات و فروش کارهاستان نباشید، پستهای جذاب و آموزشی و یا اطلاع رسانی در مورد هنر را نیز به اشتراک بگذارید تا با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید.

پستهای جالبی که می خوانید را یا فالورهای خود به اشتراک بگذارید (مشابه ارسال یک ایمیل). هنگامی که کسی یکی از پست های شما را بازنویسی می کند، پیام مستقیم را برای شما بازگو می کند. آنها به شما یادآوری می کنند و به خاطر توجه شما به شما نزدیک تر می شوند.

با فالورهای خود خوش بین، مثبت و مفید باشید. توییت های منفی یا توهین آمیز ارسال نکنید. مردم نیز برای این شما را دنبال خواهند کرد. به یاد داشته باشید، این رسانه های اجتماعی نامیده می شود و آنها می خواهند به دنبال یک فرد خوش بین و مثبت باشند. به یاد داشته باشید: این یک ابزار است که برای توسعه روابط و ارتباطات مرتبط با کسب و کار هنری استفاده می شود. خودتان را به اشتراک بگذارید و تبدیل به بخشی ارزشمند از این رسانه های تعاملی باور نکردنی شوید.

امیدوارم بتوانم شما را به چند فرصت برای هنر در توییتر معرفی کنم.

تجربه شما با پلت فرم چیست؟

تابول اثر پل کله   Paul Klee, The Twittering Machine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *